Team Hästlängder

En blogg av tre seriöst satsande skidåkare i ett oseriöst skidteam. Följ oss i våran satsning!

Hemmahelg

Kategori: Allmänt, Oskar

Ja, som om det skulle var något ovanligt?? Har kommit på mig själv att jag endast skriver innlägg när jag är hemma, vilket kanske blir lite enformigt för er läsare då jag är hemma varje helg också.
Veckan som gått har varit lugn, med ett undantag: skolan. Jag har faktiskt börjat plugga lite vilket känns skönt! Ett mördarpass har visserligen avklarats.
 
Plats: Gopshus slalombacke.
 
Total stigning: 580 m
 
Ansträngningsnivå: 127% av max.
 
 
Där hade ni lite kort info om passet. Vi har även lirat hockey i Mora ishall (!). Vi körde en del lagspel och jag drog den största nitlott jag någonsin dragit, jag hamnade nämligen i ett av lagen som fick lov att spela i Mora IK tröja. Mitt blå-vita hjärta blöder än idag, förlåt så mycket allihopa jag ursäktar mig djupt att jag gjorde denna miss. Jag som kört hela uppvärmningen i LIF-tröja i hopp om att få leka stjärna i den, men icke sa nicke, eller Krister kanske det var. Ingen tvekan om varför uppvärmningen gick bra men inte spelandet. 
 
Idag har jag inte tränat, men de andra gjorde det och körde 2 timmar löpning. Nu till veckan drar Team Hästlängder till Bruksvallarna för att åka skidor och Mora skidgymnasium kontaktade oss och frågade om inte de fick följa med också. Varför inte? Sa vi, alltid lite kul med sparring i träningen. Men snart kanske det går att åka skidor i Mora också, så här såg det ut på Hemus tidigare ikväll:




 Här får ni fler bilder från veckan som gått:
 
Efter som detta är en blogg måste man väl bjuda på en selfie.
 
Stopp i avloppet, då ställer man väl upp för laget.

Finare utsikt från Albins lägenhet än från våran iallafall.
Efter mördarpasset i Gopshus, ser man något trött ut eller?

Foto: Bajen
 
 Till sist vill vi passa på att göra er uppmäksamma om Henning Sjökvist, en grabb på 16 år med sinne för det mesta och ett udda intresse för pirater. Han nås enklast på snapchat: henningsjokvist. Observera att han ser lite anorlunda ut i verkligheten än på facebook om ni skulle ha något mot det.

Ha det bra! På återseende // Oskar.
 
 
Kommentera inlägget här: