Team Hästlängder

En blogg av tre seriöst satsande skidåkare i ett oseriöst skidteam. Följ oss i våran satsning!

Rullskidor i kylan

Kategori: Alexander, Allmänt

Höj!
Alex här. Nu var det ett tag sen jag skrev så båda jag och teamet tyckte det var min tur nu.
 
Idag har vi tagit det ganska lugnt. Jag och Albin tog sovmorgon och sköt upp träningen till efter lunch. Mina föräldrar hälsade på och då passade jag på att låta dom laga lunch till mig. Man kan ju inte göra allting själv. 
Sen drog jag och Albin ut på klassiska rullskidor tillsammans med Gustav 'Clabban' Berglund. En erfaren A1 spurtare ifrån Team Hetts.
Vädret var på topp med regn och 0 grader varmt! Livets!
Vi drog i alla fall en massa olika intervaller borta vid BERGKARLÅS och jag insåg på sista intervallen att främre sulan av pjäxan helt släppte och hängde löst. Vilket gjorde att diagonal åkning vart omöjligt. Tur att man är så talangfull så att jag klarar staka en 8 minutare i uppförsbacke. Dödens...
Sen avslutade vi med lite impulser där jag också bara kunde staka. Albin var väldigt vass på impulserna idag måste jag säga.
 
Imorgon blir det vila och sen drar vi på team läger i bruksvallarna tillsammans med Mora Skidgym. Gött! 
Jag har dock dålig koll på vad våran egen "bitterkonstnär" Oskar har gjort eftersom han är hemma och känner på byn, som han brukar säga. 
 
Här har ni lite bilder ifrån dagen:
Hoppas att detta blir det sista rullskids passet för nu vill jag åka skidor!!
 
Hörs!
// Alex
Kommentera inlägget här: