Team Hästlängder

En blogg av tre seriöst satsande skidåkare i ett oseriöst skidteam. Följ oss i våran satsning!

Tillbaka efter lovet

Kategori: Albin

Hallå där.

Nu var vi tillbaka i Mora efter en vecka med lov. Sedan senaste inlägget har jag varit hemma och jobbat och tränat. Jag jobbar på Limmareds glasbruk på avdelningen Smedjan (eller gruvan som greger säger) Där har jag fått snickra så det har varit suveränt. Mina arbetskollegor har främst varit Tranemos mest söndriga människa, med andra ord Pappa. Limmareds stora målkung i Fotbollen, Peter Svensson och smålands sämsta fiskare, Jerry Johansson. Riktigt kul gäng. I veckan har jag även hunnit med ett träningspass med klubben vilket var väldigt kul. På helgen så var det dags för Tranemos årliga långpromenad. Jag är funktionär vid stationen eldning på den och det är alltid lika skoj att se hur lagen blir osams när dom inte får upp någon eld. Där fick jag även träffa mycket folk vilket också är roligt när man inte är hemma så ofta. På Söndagen var det dags att åka upp hit igen och väl här så drog jag nästan direkt till innebandy träningen. Igår var jag dock totalt kass så det var inte riktigt lika roligt som det brukar. Men formen vänder nog imon när det är dags för Hockey i Ishallen.

Ha de gott, Persson
 
Bjuder på en rad bilder ifrån Alex telefon.
 





Kommentera inlägget här: