Team Hästlängder

En blogg av tre seriöst satsande skidåkare i ett oseriöst skidteam. Följ oss i våran satsning!

Tillbaks

Kategori: Albin

Hallå där!

Nu har det varit tyst här väldigt länge och det har berott på att det har varit fullt upp i veckan. Tänkte dra lite ifrån lägret som va förra veckan uppe i Bruksvallarna. Det började sådär när vi kom till bruksvallarna och såg att det inte fanns nån snö på plats… Det enda vi såg var ett litet tunt och skitigt snötäcke lite längre bort. Helt ovetande om hur långt detta spår va så blev vi ju väldigt besvikna. På eftermiddagen tog vi oss ut på spåren och det visade sig vara ca. 3km. Det var mycket vändspår och snabba farliga utförslöpor med kraftiga kurvor där det var folk i båda åkriktningarna. Kul att komma på snö var det iallafall och spåren skulle ju bli bättre med tiden. Lägret var distans inriktat med många timmar på schemat. Ett race var dock inplanerat och det gick ju rent åt helvete. Jag var stum ifrån första stavtaget och var seriöst #hästlängder ifrån de som jag vill utmana i racet. Har försökt glömma det och insett att dendär förkylningen som bröt ut samma kväll kanske skulle kunna ha med känslan i kroppen att göra… På kvällen anårnade även vi 1:or "läger afton" (1:ornas afton) vilket jag skulle vilja sammanfatta som succé. Lägret gick in på sin sista dag och tyvärr så var jag tvungen att skippa sista passet med halsont och fick åka hem med en tidigare buss. I veckan så har vi kunnat träna i grönklätt där dom har lagt ut snö som dom sparat ifrån förra året. Där har jag åkt mycket distans och två test-race. Det ena gick bra och det andra dåligt. Räcker nog om jag säger så om dom. Resten av träningen där har varit A1-pass. Nu imorgon börjar dock något otroligt viktigt, KORPEN. Har ju varit med och lirat lite innebandy här och nu ska matcherna dra igång. Hoppas jag bli utgen till imon för det hade varit riktigt kul. Jag känner en viss saknad till lagsporten eftersom jag har hållt på med det sedan jag började gå och då är detta ett roligt sätt att komma tillbaks lite till det!

Hoppas att mina slöa Team kamrater ska kunna göra lite fler inlägg nu med så att bloggen hålls uppdaterad. Det var allt från mig.
Hörs

Oskar och en överlevare från andra världskriget





Kommentera inlägget här: