Team Hästlängder

En blogg av tre seriöst satsande skidåkare i ett oseriöst skidteam. Följ oss i våran satsning!

Äntligen tillbaka

Kategori: Allmänt

Jaha, hallå igen.

Efter ett tag med fruktansvärt dålig uppdatering är vi nu tillbaka. Det har inte funnits tid, ork eller lust till att blogga ett tag men nu finns den här igen. Det har hänt väldigt mycket sedan vi skrev förra gången men om jag ska ta upp allt de så får jag sitta och skriva hela natten så det ska jag inte göra. Tar det senaste som hänt och det får räcka. I helgen var jag nämligen hemma för första gången på ganska många veckor nu och det va kul att få komma hem lite. På fredagen så vart jag på bastukväll hos willerwolter och dit kom även hidgård. (Båda div.1 spelare i innebandy. Sporten som skiljer pojkarna från männ)
Det var mycket trevligt och härligt snack om allt som händer där hemma blev det. På lördagen var jag och besökte stugan och såg även på när moderklubben LIF (vilket inte är Leksand!!!!!!!) spelade mossfotboll. På kvällen var jag hos fiske brodern Sandqvist. Söndagen börjades med ett härligt rullskidspass med far i cirka 2tim. Lunchen åts på glashuset med en del av släkten och sedan drog bilen upp mot mora igen.

Igår måndag så var vi alltså tillbaka i vardagen och skolan igen. Kul. På kvällen så var det styrka med hela skidgym och det känns i kroppen idag. Bra träning som gav mycket. Idag har vi haft träning i Gesundas slalombacke och idag så var det tvärstopp i min kropp… Jag orkade tyvärr inte så mycket men så kan det väll vara ibland. Jävligt tråkigt när det händer bara men förhoppningsvis så gjorde det ändå att jag blev något starkare inför vintern. På eftermiddagen så var vi i skolan och efter den så drog jag och Alex ut på ett A1 klassiskt pass viker var gött och trevligt. Kvällen spenderades i idrottshallen där vi spelade fotboll och lite innebandy. Kul dag med mycket aktivitet alltså. Nu ska vi se till så att bloggandet ökar. Inga mer pauser.

Gårdagens goda gröt. 
Hörs/ Persson
 
Henke VS Gruvan
Håkan Westin- En legend som är en stor förebild för oss i teamet.
Alex var i säfsen och körde stavgång i helgen.
På Torsdag är det Leksand-Frölunda. Vi har laddat ikväll med fjoll-hockey.
Det är ju ganska uppenbart hur matchen kommer sluta.

Vi har även fått våra team-tröjor och lite andra kläder som snart kommer visas upp här på bloggen.
Oskar hade hästlängder-tröjan i skolan, och instoppat i midjan kör han såklart som den bypöjk han är. King!

Kommentera inlägget här: