Team Hästlängder

En blogg av tre seriöst satsande skidåkare i ett oseriöst skidteam. Följ oss i våran satsning!

Fartvecka-igen

Kategori: Albin

Hallå där.
Nu så är det fartvecka igen och de är ju kul de. Förra helgen så va det helgläger omsagt som avrundades med klassiska bjarne. Jag har varit trött och haft om i ett knä efter den löprundan men som tur va så släppte den igår så att jag kunde träna på som vanligt. Måndag och tisdagen var två lugna dagar men igår onsdag så drog fartveckan igång på allvar. Igår så hann jag med tre(!) träningspass varav två som får räknas in i träningsdagboken. Första var med skolan, Pursuitintervaller på hems vilket var bra, jobbigt och kul. Även lite rullskidsbandy spelade vi och mitt lag vann såklart. Intervallerna gick till på så vis att man först åkte ett varv på rullskidbanan i klassisk stil för att sedan komma in till stadion och göra ett byte av skidor. Sedan bar det iväg på ett varv i fristil och när man kom tillbaka till stadion så var det målgång som gällde. Denna intervall tog mellan 7-8min och upprepades 3 gånger. Sen åkte vi hem för att äta lite mat på skolan med de andra skidgym-eleverna. Därifån tog jag mig direkt till hallen för 1o1/2 timma innebandy. Detta var också mycket kul och det va bra lir. När det var avklarat så var det bara att snabba sig hem för att byta om för att sticka ut och springa. Ett kort pass blev det men ganska effektivt. Vi körde nämligen klassiska intervallerna 4x4. Det roligaste under det passet var att den började snöa och det gör ju motivationen att träna högre helt klart. Känns ute att vintern snart är här och det är otroligt kul. Idag har jag vilodag och imorgon bär det av mot torsby för mycket och bra träning i tunneln. I kväll ska det även firas!!! Albin Persson ifrån Tranemo har nämligen klarat E på första biologi provet. Helt jävla fantastiskt när man inte fattar någonting. king!

Hörs! Persson
 mycket innebandy nu

Tydlig skillnad mellan Oskar och Alex mat. Alex försöker alltid få till bra mat medans hans rummskamrat inte riktigt gör det.

notera att korven är rå.
Kommentera inlägget här: