Team Hästlängder

En blogg av tre seriöst satsande skidåkare i ett oseriöst skidteam. Följ oss i våran satsning!

Helglägret klart!

Kategori: Alexander, Allmänt

Höj!
Detta inlägg kommer en dag försenat, men vi var helt slut och orkade inte skriva igår så vi tog det idag istället.
Vi har nu klarat av Mora Skidgyms helgläger. I fredags mejslade vi stakintervaller borta mot Bärkarlås. Ett tufft men kul pass. Langd.se var även där och gjorde ett repotage så ni kan läsa ännu mer där om ni vill.Nästa dag var det Orsasjön runt som gällde. Jag och Oskar körde runt på en bit över tre timmar så ett riktigt bra pass vart det. Albin var stark och låg med framme i täten så honom såg vi inte mycket av.
Senare på eftermiddagen var det poängjakt på hemus. Där gjorde vi allt ifrån att orientera och kasta medicin bollar, till att knuffa bussar och köra hinderbanor. Kul och jobbigt även det.
Sen på söndag morgon var det dags för ett A1 pass på den ökända Bjarnerundan. En löptur på 33km där stora delar var på myr. Vi var taggade som vanligt och Albin var även idag stark och var först imål av teamet. Själv sprang jag ihop med Oskar i ungefär 3 timmar innan han började springa snabbt med några äldre elever. Jag tog mig i mål i efter en bit över 4 timmar och sista 45 minuterna var tunga. Innan det hade jag känt mig väldigt pigg. Men tiden tar ut sin rätt och jag tror jag talar för hela teamet när jag säger att vi var slutkörda den dagen.
Nu är vi återhämtade och på onsdag drar en jätte inspirerade fartvecka igång. Livets.
Vi hörs! /Alex
Så här såg det ut ofta på Bjarnerundan. ca 17 av 33km avverkade här.
Oskar var trött efter löpningen. Klockan är 15:30 på bilden.
Kommentera inlägget här: