Team Hästlängder

En blogg av tre seriöst satsande skidåkare i ett oseriöst skidteam. Följ oss i våran satsning!

På hemmaplan

Kategori: Allmänt, Oskar

Tjenare!
Började med att gå upp och dra lite intervaller på rullskidorna runt 08.30. Mejslade på rätt bra, på landsvägen och blev omkörd av lite folk på mopeder. De var på väg till skolan, det var inte jag. För jag är ledig idag, vilket är rätt gött. Sedan lagade jag mat(!) Efter det hade jag tydligen klipptid så det var väl bara att sätta sig på hojen och trampa till salongen, med en femhundring i bakfickan. 
I 18:30 tiden tog jag mig till en myr cirka fem minuters löpning hemifrån, med mina stavar som jag ärvt av Gustav Vasa, med årsmodell 1547 i högsta hugg. Skämt åsido. Men stavarna är gamla och av bambu, men är optimala för myrlöpning då trugorna är enormt stora. Myr-intervallerna gick bra men var alldeles för jobbiga som vanligt. 
Hösten är en speciell årstid och ligger mig varmt om hjärtat. Och en sak som är riktigt mäktig är att pumpa på helt ensam på en myr när det börjar skymma en höstkväll och bara andas in den syrerika höstluften och trampa steg efter steg för att du vet att det hjälper dig mycket inför vintern, du vet att du är helt ensam med lite vilt som undantag och älgarna har nu på allvar fått konkurens om vem som egentligen är skogens konung. Det är coolt och riktigt mäktigt!
Har haft lite kontakt med de övriga i teamet som är kvar i Mora och tränar på. 
// Oskar


Myr-stavarna för dagen. Riktigt bra var dom.
Våtsockor var det som gällde idag.
Avslutar med en bild på vad klacken hissade upp på premiären, känns som våra vit-blåa gubbar nere på isen glömt vad som menades med tifot. Nu gäller det att ta sig i kragen. Framåt masar!
Kommentera inlägget här: