Team Hästlängder

En blogg av tre seriöst satsande skidåkare i ett oseriöst skidteam. Följ oss i våran satsning!

Slut på Fartveckan!

Kategori: Alexander, Allmänt

Höj!

Andra försöket att skriva det här inlägget förr blogg.se är dum i huvudet!

Idag har vi iallafall kört två intetvallpass igen. På morgonen var vi typ "pigga och krya" och gav oss iväg emot Bärkarlås för att köra klassiska intervaller. Jag invigde mina nya tunga C3 skidor med att köra stakintervaller! Riktigt bra träning.
Det var jag(Alex), Albin, Adam Ö och Martin som mejslade på förmiddagen.

Efter passet gav vi oss ut på äventyr i Mora City medans vi laddade för det andra passet. Ett stavgångspass på Hemus. Vi var samma pöjkar som på förmiddagen fast även den starka och gängliga smålänningen Adam Persson anslöt nu.
Det var bokstavligt talat "dödens intervaller" som gav en självmordstankar som ni kan se på bilderna nedan.
Korta snabba, med många repetitioner var det som gällde. Den underbara mjölksyran sprutade ut igenom öronen och helt spyfärdiga var vi när vi var klara.
Jag måste även tillägga att en av oss pöjkar försvann spårlöst precis innan intervallerna började. Vi hittade honom igen som tur var. Vi återfann våran egen Adam "Bajen" Östling på Hemus stadio och han mejslade styrka för hela slanten! Han var stark som vanligt.
Sen drog vi hem och hade Tacokväll hos Adam P och Albin. Riktigt gott var det.

Nu är fartveckan iallafall slut för alla utom mig som fortfarande har styrka och ett intervallpass kvar. Eftersom jag vilade i början av veckan. Livets!

Nedan har ni många bilder ifrån dagen.

Hörs!
// Alex



Martin var stark idag.



Stavgångspasset gav en självmordstankar.







Kommentera inlägget här: